Skip Navigation LinksForest Portál > Aplikačné programové vybavenie

Aplikačné programové vybavenie

Pôvodne využívané aplikačné programové vybavenie (APV) lesníckeho informačného systému (LIS), ktoré je v správe NLC už nebolo schopné plniť tie požiadavky, ktoré by informačné systémy vo všeobecnosti svojou funkcionalitou mali v súčasnosti zabezpečovať. Nevyhovoval najmä obsah a štruktúra dátového skladu, systém komunikácie v internom a s externým prostredím (zber a následné poskytovanie údajov, informácií), so svojim softvérovým, technickým a technologickým vybavením a ďalšími obmedzeniami. Preto sa pristúpilo k realizácii nového riešenia.

Na zabezpečovanie komunikačných, informačných a konzultačných aktivít LIS smerom k užívateľom bolo navrhnuté riešenie transformáciou pôvodného „Forestportálu“ s doplnením množstva nových funkcionalít. Po technickej stránke išlo o zmenu zo statických HTML stránok poskytovaných webovým serverom Apache, na modernú aplikáciu postavenú na ASP.NET technológii, s využitím disponibilných funkcionalít aplikačného servera Microsoft IIS.

Nové riešenie obsahuje verejnú časť prístupnú z internetu, teda webové stránky, ktoré predstavujú len nepatrnú časť z celkového riešenia, ktoré sa doteraz realizovalo. Podstatná časť riešenia je v administračnej časti, ktorá umožňuje v užívateľskom prostredí spravovať obsah publikovaného portálu. Ďalšou novou časťou je intranet, v ktorom užívatelia môžu pracovať na spoločných projektoch v špecializovanom prostredí. Intranet obsahuje dokumenty, diskusné fóra, kalendáre, úlohy a iné nástroje. Systém ďalej obsahuje napríklad aj automatizovaný tok pracovných činností užívateľov. V extranetovej časti umožňuje komunikáciu s pridruženými organizáciami. V neposlednom rade je do verenej časti pridaná odborná sekcia, kde užívatelia môžu klásť otázky odborným pracovníkom, či vyhľadávať v znalostnej báze expertov. To sú len niektoré z mnohých nových funkcionalít, ktoré riešenie poskytuje.

Zoznam a popis všetkých funkcionalít, ktoré boli predmetom dodávky ICZ Slovakia, a.s. tak, ako sú špecifikované v dokumentácii riešenia úlohy:

  • Portál
  • Manažment komunikačných rozhraní
  • Externé informačné systémy
  • Externé informačné zdroje
  • Komunikačné rozhranie služieb pre interné moduly portálu
  • Správa jednotlivých modulov
  • Administrácia a konfigurácia Microsoft Sharepoint
  • Administrácia implementovaných komunikačných rozhraní
  • Manažment vzhľadu portálu
  • Umiestnenie ovládacích prvkov portálu – verejná sekcia
  • Umiestnenie ovládacích prvkov portálu – Interná sekcia
  • Správa užívateľov
  • Identity Access Management (IAM)
  • Autentifikácia
  • Autorizácia
  • Nastavenie práv pre používateľské skupiny
  • Skupiny pre verejnú časť portálu
  • Skupiny pre internú časť portálu
  • Centrálna správa užívateľských kont
  • Register užívateľov
  • Register rolí
  • Záznamy histórie práce v správe užívateľov
  • Manažment špeciálnych registrov
  • EnterpriseContentManagment (ECM)
  • Správa obsahu
  • Verejná časť portálu
  • Interná časť portálu
  • Šablóna „Diskusné fórum“
  • Šablóna „Základná stránka“
  • Šablóna „Úplná stránka“
  • Automatizovaný pracovný tok dokumentu (Routing)
  • Sledovanie expirácie dokumentov
  • Správa obsahu webovej lokality
  • Automatizovaný import z externých zdrojov
  • Úlohy a kalendár
  • Kalendáre
  • Synchronizácia kalendárov
  • Nastavenie predvolených zobrazení
  • Aktualizácia kalendára
  • Automatické vytváranie tímových kalendárov
  • Vytváranie udalostí prostredníctvom e-mailov
  • Úlohy
  • Definovanie úloh do projektu
  • Správa a organizácia úloh v projekte
  • Modul notifikácií
  • Užívateľská aktivácia notifikácie
  • Konfigurácia parametrov notifikácie
  • Centrálny prehľad nastavení notifikácií
  • Workflow pre schvaľovanie dokumentov
  • Schvaľovanie záznamov a webových stránok
  • Zhromažďovane pripomienok
  • Schválenie vyradenia
  • Správa workflow
  • Spustenie workflow pre dokument alebo položku
  • Zmena prebiehajúceho toku činností
  • Ukončenie úloh workflow
  • Sledovanie stavu tokov činností
  • Diskusné fórum
  • Správa diskusného fóra
  • Riadenie prístupu k fóram
  • Definovanie fóra pre určitú skupinu užívateľov
  • Archivovanie fóra
  • Podpora navigácie pre výber experta
  • Poskytovanie poradenskej činnosti
  • Elektronické formuláre
  • Workflow pre výber poradcu
  • Archivácia poradenskej činnosti
  • Znalostná databáza
  • Redakcia pre publikovanie odborných článkov
  • Vyhľadávanie v znalostnej báze
  • Manažment prístupových práv k znalostnej báze
  • GIS modul - integrácia do prostredia portálu