ForestPortal » Poradenstvo a vzdelávanie » Ďalšie vzdelávanie » Využitie inovatívnych technológií ako súčasti moderného lesného hospodárstva
Využitie inovatívnych technológií ako súčasti moderného lesného hospodárstva
- Lesná pedagogika
- Sympózium lesnej pedagogiky
- Učenie o lese
- Lesnícke minimum
- Lesný sprievodca
- Sortimentácia dreva
- Stanovenie veku vybraných druhov zveri po ulovení
- Vzdelávanie v oblasti prípravkov na ochranu rastlín
- Odborné vzdelávanie v oblasti biodiverzity, environmentálnych opatrení a vidieckeho cestovného ruchu na príklade modulových aktivít lesnej pedagogiky
- Prírode blízke hospodárenie v lesoch
- Realizácia lesníckych opatrení zameraných na aktívnu podporu hlucháňa hôrneho v praxi
- Moderné technológie na zvýšenie efektivity práce s údajmi v lesníckej prvovýrobe
Cieľom inovačného vzdelávania v súlade s § 55 ods. 1 písm. b), zákona NR SR č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov je uplatnenie najnovších poznatkov alebo skúseností z praxe vo výchove a vzdelávaní.
Obsah vzdelávacieho programu:
Obsah vzdelávania je zameraný na inováciu poznatkov a zručností z odboru lesné hospodárstvo vrátane interdisciplinárnych väzieb a reflexie rozvoja príslušných vedných odborov. Učitelia získajú najaktuálnejšie poznatky a vedomosti z lesníckeho výskumu, vývoja a praxe.
Vzdelávanie je zostavené z teoretických prezentácií a praktických ukážok členených do štyroch tematických okruhov:
- Lesnícka legislatíva, mimoprodukčné funkcie lesa, informačné systémy v lesnom hospodárstve a poľovníctve, tréning komunikačných zručností a ich využitie.
- Pestovanie lesov a využitie najnovších technológií v prostredí virtuálnej reality.
- Ochrana lesov a poľovníctvo. Využitie dronov v ochrane lesa a využitie informačného systému ochrany lesa.
- Sortimentácia dreva a drevnej hmoty s využitím 3D CT skenera na kvalitatívne triedenie dreva podľa vnútorných znakov. Význam optimalizácie a maximalizácie výťaže v lesnícko-drevárskej praxi podľa vnútorných znakov. Význam optimalizácie a maximalizácie výťaže v lesnícko-drevárskej praxi.
Termín realizácie: Bude aktualizovaný podľa záujmu.
Rozsah vzdelávania: 50 hodín
Forma vzdelávania: Kombinovaná – 50 hodín, z toho:
- synchrónne – 40 hodín (prezenčná forma)
- asynchrónne – 10 hodín (dištančná časť, aplikačné úlohy a príprava výstupu na záverečnú obhajobu)
Cieľová skupina:
kategória – učiteľ
podkategória – učiteľ strednej školy
kariérový stupeň:
-
- samostatný pedagogický zamestnanec
- pedagogický zamestnanec s prvou atestáciou
- pedagogický zamestnanec s druhou atestáciou
Vstupné požiadavky na pedagogického zamestnanca: Inovačné vzdelávanie je určené pre pedagogických zamestnancov stredných škôl, ktorí spĺňajú kvalifikačné predpoklady
v súlade s platnou legislatívou. Pedagogickí zamestnanci musia mať ukončené vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa. Min. kariérový stupeň – samostatný pedagogický zamestnanec.
Získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania: Absolvent inovačného vzdelávania si inovuje nasledujúce profesijné kompetencie (v súlade s príslušným profesijným štandardom vydaným Pokynom ministerstva č. 39/2017) potrebné na výkon svojej činnosti pre učiteľov stredných škôl:
Oblasť 2: Výchovno-vzdelávacia činnosť
2.1. Ovládať obsah a didaktiku vyučovacích predmetov: Absolvent aplikuje nové poznatky daného vedeckého odboru a jeho odborovej didaktiky do vyučovania predmetu
2.2. Plánovať a projektovať vyučovanie: Absolvent zaraďuje do tematických výchovno-vzdelávacích plánov vlastné inovované edukačné projekty
2.3. Realizovať vyučovanie: Absolvent vytvára vlastné didaktické pomôcky a učebné zdroje
Podmienky pre zaradenie uchádzačov na inovačné vzdelávanie: Prihlasovanie na vzdelávanie sa realizuje vyplnením prihlášky.
Záväzná prihláška na inovačné vzdelávanie
V prípade Vášho záujmu sa môžete nezáväzne prihlásiť prostredníctvom online formulára.
Oznámenie o zaradení na inovačné vzdelávanie bude uchádzačom písomne oznámené najneskôr 10 dní pred začatím inovačného vzdelávania.
Personálne zabezpečenie: Lektori vzdelávacieho programu sú odborní zamestnanci Národného lesníckeho centra, vysokoškolskí pedagógovia, zástupcovia orgánov štátnej správy a odborníci z oblasti lesného hospodárstva, ktorí majú odborné predpoklady, praktické skúsenosti v danej oblasti vzdelávania a skúsenosti s lektorovaním na doteraz prebiehajúcich vzdelávacích aktivitách.
Ukončovanie vzdelávania: Spôsob ukončovania inovačného vzdelávania podľa § 56 zákona č. 138/2019 Z. z. bude formou záverečnej prezentácie pred trojčlennou skúšobnou komisiou, ktorej predsedu a ďalších členov vymenuje štatutárny orgán poskytovateľa. O záverečnej prezentácii bude vyhotovený protokol. Na základe protokolu o úspešnej záverečnej prezentácii poskytovateľ vydá pedagogickému zamestnancovi „Osvedčenie o ukončení inovačného vzdelávania“. Pedagogickému zamestnancovi sa prizná príplatok za profesijný rozvoj po úspešnom ukončení adaptačného vzdelávania (Zákon č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch § 64 odst. 2 písmeno a)) vo výške 3 % po absolvovaní 50 hodín inovačného vzdelávania. Príplatok za profesijný rozvoj sa prizná na dobu siedmich rokov najviac v sume 12 % z platovej tarify platovej triedy a pracovnej triedy, do ktorej je pedagogický zamestnanec zaradený.
Účastník je povinný absolvovať najmenej 80 % z celkového rozsahu prezenčnej formy vzdelávania doloženej podpisom na prezenčnej listine.
Odborný garant inovačného vzdelávania: JUDr. Ing. Katarína Golianová
Evidenčné číslo: 39/2024 – IV
Potvrdenie MŠVVaM SR o oprávnení na poskytovanie inovačného vzdelávania
Cena: 430 € s DPH (cena zahŕňa vzdelávanie, študijný materiál, občerstvenie počas kurzu)
Cestovné náklady účastníka (ubytovanie, strava) hradí vysielajúca organizácia, resp. účastník sám.
Program inovačného vzdelávania si môže škola objednať pre kolektív – termín dohodou.
Kontaktná osoba:
JUDr. Ing. Katarína Golianová
e-mail: katarina.golianova@nlcsk.org
tel.: +421 45 5314 345, +421 911 236 822
Hodnotenie uskutočnených inovačných vzdelávaní (Povinnosť poskytovateľa podľa § 69 ods. 1 písmeno d) zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov)